Dag 1: customer-to-cashprocessen

Je krijgt inzicht in het volledige proces vanaf het moment waarop de marketing- en salesafdeling op zoek gaan naar klanten tot aan de vereffening van de openstaande schuld.

Detail van de onderwerpen

We behandelen tijdens deze sessie alle componenten van het end-to-endproces en zoomen verder in op de onderdelen factureren, betalen, aanmanen, extern incasso, afschrijven en de 'specials'.

Terug naar certified overzicht

Dag 2: boekhouden voor collectors

Collectors verrichten voortdurend boekhoudkundige handelingen. Tijdens deze dag kom je te weten wat dit voor gevolgen heeft voor je bedrijf of organisatie.

Detail van de onderwerpen

We leren je tijdens deze dag alles over de boekhoudkundige verrichtingen (factureren, crediteren, betalen, afschrijven, waarborg, betaalplan, kosten, interesten) en brengen je een aantal cruciale termen bij.

Terug naar certified overzicht

Dag 3: intro in het risicomanagement

Ook al sta je aan het einde van het customer-to-cashproces, toch is voor jou een basiskennis van risicomanagement nuttig.

Detail van de onderwerpen

Een jaarrekening? Werkkapitaal? Kasstroom? Na deze dag kent u hiervan de basis die nodig is om uw taak goed uit te oefenen.

Terug naar certified overzicht

Dag 4: onderhandelen

In je rol als collector contacteer je klanten met als doel betalingen te ontvangen. Wij leren je hoe je met klanten moet negotiëren over een betaling.

Detail van de onderwerpen

We geven je eerst inzicht in enkele theorieën omtrent onderhandelen om dan deze theorie om te zetten in de praktijk, specifiek voor collectors en met veel praktijkgerichte oefeningen.

Terug naar certified overzicht

Dag 5: mondelinge communicatie

Zelfs in deze multimediale tijden blijft het meest efficiënte incassomiddel de telefoon. Het directe contact tijdens een telefoongesprek zorgt voor onmiddellijke antwoorden. De persoonlijke aanpak daarbij levert de gewenste resultaten op.

Detail van de onderwerpen

Deze dag is de meest praktische van allemaal. We dompelen je onder in de diverse situaties waar je als collector mee te maken krijgt. Je leert wat de effecten zijn van persoonlijke aanpak en hoe ver je daar in kan gaan.

Terug naar certified overzicht

Dag 6: schriftelijke communicatie

Veel creditmanagement professionals klagen dat schriftelijke communicatie zo weinig oplevert. Ze beseffen vaak niet dat dit aan hun eigen aanpak te wijten is.

Detail van de onderwerpen

Je leert welke elementen met betrekking tot stijl, vorm, taal én inhoud het resultaat positief beïnvloeden.

Terug naar certified overzicht